app

15. feb 2023.

Rejseplanen  har opdateret deres app og nu skal man trykke på menulinjen og derefter på "mere" og derefter "billetter til Bornholm" 

Der kan desværre stadig i perioder opleves problemer med at købe periodekort, der arbejdes på sagen. 

Klippekort og enkelt billet kan fint købes. 

25. Nov. 2022

Rejseplanens App/BAT App opdaterer... det er ikke muligt at købe nye billetter, men man kan stadig aktivere tidligere købte klippekort.


Vores leverandør arbejder på at få de nyeste opdateringer gennemført.
 
Vi henviser til at købe klippekort på et af kortsalgsstederne, eller købe kontant billet på vores hjemmeside under "køb billet" der kan betales med kreditkort. 

Vi beklager meget !!

 

4. april 2022

Du kan nu købe cykelbilletter i Appen, du finder dem under enkeltbilletter. 

 

   Rp App Logo 512X512px Rgb

Køb dine billetter direkte i Rejseplanens App

Enkelt billet, klippekort og periodekort

Hent den i App store eller din Play butik    

Sådan bruger du Appen 

 

 

                                                                                         

Handelsbetingelser og vilkår

Persondata    

Gældende for BAT Mobilbillet

Generelle oplysninger

Virksomhedsnavn                BAT

Adresse                               Munch Petersens vej 2

Postnr/By                             3700 / Rønne

Telefon                                56952121 man - tor kl. 8-16 og fre kl. 8-13

Email                                   app@bat.dk

CVR nummer                       26696348

 

BAT Mobilbillet i Rejseplanens App ejes og administreres af BAT og alle henvendelser vedr.mobilbillet til BATs busser på Bornholm eller henvendelser af teknisk karakter samt spørgsmål, klager, kommentarer, ris og ros i forbindelse med Appén skal altid sendes direkte til BAT på e-mail: app@bat.dk

 

Rejseplanen A/S kan ikke gøres ansvarlig for køb foretaget i BAT Mobilbillet i Rejseplanens App, ligesom Rejseplanen ikke yder support på produktet. Ligeledes kan BAT ikke stilles til ansvar for kunders tab som følge af fejlagtig anvendelse af produktet BAT Mobilbillet eller pga. tekniske forhold på kundens enhed.

Formål

Med BAT Mobilbillet i Rejseplanens App kan du købe enkeltbilletter, klippekort, dags- og ugekort, periodekort og øvrige billetter gældende til BATs busser på Bornholm.  Ved særlige arrangementer som f.eks. Folkemødet, vil BAT kunne tilbyde arrangementsbilletter direkte i Appén.

Tekniske krav

Du kan bruge BAT Mobilbillet i Rejseplanens App på iPhone, iPad og iPod touch med iOS version 9.0 eller nyere og enheder med Android version 4.2.1 eller nyere. Du skal have internetforbindelse for at købe en billet eller bruge klip på dit klippekort. Alle købte billetter og aktiverede klip kan vises offline.

Sikkerhed

En brugerprofil er passwordbeskyttet. Alle betalinger foregår direkte via MobilePay som sikre betalinger. Alle profiloplysninger samt oplysninger om køb opbevares på en ekstern sikker server.

BAT indhenter og opbevarer ikke personfølsomme oplysninger ifbm. BAT Mobilbillet. Kun udvalgte medarbejdere hos BAT har adgang til profiler, og kun for at kunne yde support eller i forbindelse med dataindsamling for at forbedre kundeoplevelsen.

Priser

Alle viste priser er faktiske priser. Der er ikke moms på personbefordring, og du betaler derfor det beløb, der står ud for den valgte billettype. Der tillægges ligeledes heller ikke gebyrer af nogen art for køb af BAT Mobilbillet.

Profil

Du kan altid købe enkeltbilletter uden at oprette en brugerprofil. Du vil dog blive afkrævet navn samt e-mail, da vi skal kunne sende dig en kvittering for dit køb. Bemærk, køb der foretages uden at logge ind, har kun mulighed for begrænset support.

For alle øvrige billettyper kræver vi, at du opretter en brugerprofil. Du skal tilføje et profilfoto, angive for- og efternavn, e-mail samt sikre dig med et valgfrit password.

Passwordet tastes ind, når du logger på BAT Mobilbillet i Rejseplanens App. Passwordet skal bestå af mindst 6 tegn, hvoraf der skal være mindst et stort bogstav samt et tal. Du kan altid under personlige oplysninger i Appén selv ændre dit password efterfølgende.

Med en profil har du mulighed for hurtigere adgang, mulighed for køb af alle produkter samt mulighed for fuld support.                     

Krav til billede på din profil
Det skal være et vellignede billede, der svarer til et pasfoto. Foto er et krav på periodekort. Du kan enten tage et nyt eller vælge et foto, du allerede har på din enhed. Det er ikke muligt at skifte foto på en gyldig billet.

Betaling

Du kan indtil videre kun betale med MobilePay ved køb af BAT Mobilbillet.

For at kunne betale med MobilePay, kræver det, at du er oprettet hos MobilePay og har deres App installeret på din enhed. Når du køber en BAT Mobilbillet i Rejseplanens App, kobler Appén selv over til din MobilePay konto for hurtig betaling. Du behøver blot at bekræfte beløbet.

Har man ikke selv adgang til MobilePay kan man stadig oprette en profil i Appén. Når oprettelsen er gennemført, kan der logges på profilen fra en enhed, hvor MobilePay er tilknyttet, købet foretages, og der logges af igen, hvorefter man kan logge ind på sin egen enhed igen, hvor den købte billet-type nu vises på profilen. En profil må kun være logget ind på én enhed ad gangen, misbrug medfører at profilen spærres, og den købte billet-type vil være mistet. Vær derfor altid særligt opmærksom på, at du er logget korrekt af en enhed, før du logger ind på en anden.

Leveringsbetingelser

Enkeltbilletter, klippekort, periodekort og øvrige billetter bliver leveret direkte på din mobil til den brugerprofil, der har købt den. Billetterne er personlige, og må ikke deles med andre. De må ikke udskrives, kopieres, ændres eller videresendes..

Du modtager en kvittering for dit køb på den e-mail, du har tilknyttet din brugerprofil, eller som du tilknytter køb af enkeltbillet uden at logge ind. Kvitteringen kan ikke bruges som billet, men den indeholder oplysninger om dit køb, der kan bruges til at hjælpe dig, hvis du har brug for support fra BAT. Alle henvendelser vedr. køb bør altid tilføjes billet-id nummeret, som du finder på billetten og i din kvittering på e-mail.

Gyldighed

Det er altid kundens eget ansvar at sikre sig, at den valgte billet er gyldig til den valgte rejse. Vær derfor opmærksom på dato, tidspunkt, startzone og antal zoner du køber.

Billetter købt i Appén kan ikke bruges andre steder end i BATs busser på Bornholm.

Billetter skal være købt og modtaget, inden du stiger på. Stiger du på en bus, før du har modtaget din billet, rejser du uden gyldig billet.

En tidsgyldig billet har altid et lille ur øverst i højre hjørne. Du kan påstige en bus op til 14 minutter før din billet bliver gyldig, når bare du har den på telefonen. Når tidsgyldigheden udløber, forsvinder billetten fra din skærm, og du kan herefter kun se, at du har haft den i menupunktet ”Historik” under ”Mine billetter”

Du skal stige på sidste gang inden for tidsgyldigheden. Udløber din tidsgyldighed kl. 10.00, skal du være steget på senest kl. 10.00. Du kan se på billetten, hvornår billetten er gyldig til.

BAT Mobilbillet i Rejseplanens App beregner selv, hvilken tidsgyldighed der er gældende.

Du kan udvide klippekortets zonegyldighed og tidsgyldighed ved at vælge at bruge flere klip samtidigt. F.eks. giver ét klip på et et-zone kort ret til at køre i én zone i en halv time. For hvert ekstra samtidigt klip øges tiden med 15 minutter og yderligere én zone. Ved tre samtidige klip på et ét-zone klippekort kan du derfor køre i tre zoner med en tidsgyldighed på én time. Ved fem samtidige klip på et ét-zone klippekort kan du køre i fem zoner i halvanden time. Bemærk: På Bornholm giver fem zoner ret til at køre over hele øen.

Billetkontrol

Du skal kunne fremvise en gyldig billet ved indstigning, når chaufføren i øvrigt beder om det, eller ved billetkontrol. Det er derfor dit eget ansvar, at der er strøm på din enhed, og at din skærm er intakt. Kan du ikke fremvise en gyldig billet, risikerer du at få en kontrolafgift .

Systemsvigt

Hvis BAT Mobilbillet i Rejseplanens App ikke virker på grund af systemsvigt eller lignende, orienterer BAT chaufførerne. I den situation vil du ikke blive afkrævet billet.

Hvis der er problemer med betaling via MobilePay, skal du købe billet på anden vis. Der kan altid købes billetter kontant i bussen.

Tilbagebetaling

Vi refunderer ikke enkeltbilletter, klippekort og øvrige billetter. Periodekort kan annulleres og tilbagebetales efter gældende regler for tilbagebetaling af periodekort

Tilbagebetaling kan ske ved skriftlig henvendelse til BAT.

Handelsbetingelser & Vilkår version 1.01                                                                   Opdateret 15.januar 2023